Şirketler neden dönüşmeli?

“YATIRIMLARI GELECEĞE UYUMLU HÂLE GETİRMEK ZORUNDAYIZ ”
FutureWise Partners Kurucu Ortağı Ergem Şenyuva Tohumcu, şirketlerin ve yatırımcıların sürdürülebilirlik yolculuklarını desteklemek için geliştirdikleri stratejileri ve iklim risklerinin iş dünyasına etkilerini anlattı. Tohumcu, FutureWise Partners olarak vizyonlarının şirketlere ve yatırımcılara sürdürülebilirlik danışmanlığı sunarak yatırımlarını daha dayanıklı ve geleceğe uyumlu hâle getirmek olduğunu belirtti. Bu kapsamda; iklim riski analizleri yapıyor, potansiyel risk ve fırsatları değerlendiriyor, stratejik yol haritaları hazırlıyor ve şirketleri iklim finansmanına erişim konusunda desteklediklerini söyledi. Şirket liderleri ve çalışanlarla düzenledikleri atölye ve eğitimler sayesinde kurumların kendi sürdürülebilirlik çözümlerini geliştirmelerine yardımcı olduklarını vurgulayan Tohumcu, aynı zamanda şirket ihtiyaçlarına yönelik araştırmalar yürüttüklerini ve bu bulguları paylaşarak ekosistemde daha geniş bir etki yarattıklarını ifade etti.
“İKLİM FİNASMANI SÜRDÜRÜBİLİR BÜYÜMENİN ANAHTARI ”
“Küresel ölçekte iklim finansmanının giderek daha önemli bir hale geldiğini görüyorum. Benim için iklim finansmanı; yeşil tahviller, sürdürülebilir krediler, iklim hibeleri ve karbon fiyatlandırma mekanizmaları aracılığıyla kamu ve özel kaynaklardan sağlanan bir finansman modeli. Bu araçlar sayesinde şirketler ve yatırımcılar, iklim risklerini daha iyi yönetebiliyor, mali kayıpları önleyebiliyor ve sürdürülebilir büyüme için yeni fırsatlar yakalayabiliyorlar. Son yıllarda iklim finansmanında ciddi bir ivme yaşandığını kabul ediyorum; ancak hâlâ olmamız gereken noktadan çok uzaktayız. Daha fazla yatırım, daha güçlü politikalar ve daha yenilikçi finansman modellerine ihtiyacımız var. Bu sürecin hızlanması, sadece şirketler ve yatırımcılar için değil, gezegenimiz için de kritik önemde.”
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNDE EN ACİL MESELE : DEZENFORMANSYON VE BİLGİ KİRLİĞİ
“İklim değişikliğiyle ilgili en acil meselelerden biri, dezenformasyon ve bilgi kirliliği. Özellikle sosyal medyada bilimden uzak, yanıltıcı içerikler hızla yayılıyor ve güvenilir bilgiye erişimde ciddi eksiklikler yaşanıyor. Şirketlerde ise iklim meselesi çoğunlukla yalnızca sürdürülebilirlik uzmanlarına bırakılıyor ya da bu alana gönül vermiş, ancak asıl görevi farklı olan çalışanlara yükleniyor. Bu durum, şirketlerin iklim konusunda doğru stratejiler geliştirmesini ve uzun vadeli yatırımlarını dayanıklılık ve değer yaratma üzerine kurmalarını engelliyor.”