Şeflerin sırrı, lezzetin formülü: Soy


Gelenekten aldığı ustalıkla, mühendislikle harmanladığı
teknikle ve ateşi şekillendiren zanaatkâr ruhuyla Soy, lezzetin
formülünü baştan yazıyor. Her biri tek parça, kaynaksız ve
ömürlük olan ürünleriyle dünyanın en iyi şeflerinin tercihi olan
marka, Türk zanaatkârlığını yeniden mutfakların kalbine taşıyor.


Türkiye’nin binlerce yıllık zanaatkârlık geleneğini dünyaya yeniden hatırlatan bir marka düşünün… Üstelik öyle bir ürün yapıyor ki sadece güzel değil; ömürlük, veraset garantili ve teknik olarak rakipsiz. Kurucusu Emir Ali Enç’in Halep’te çıraklıktan başlayarak İstanbul’da zirveye taşıdığı Soy Türkiye, bugün 110 ülkeye ihracat yapan, kraliyet saraylarından yarışma mutfaklarına kadar dünyanın en prestijli noktalarında kullanılan ürünler üretiyor. Ve evet; bu ürünler dünyanın en iyisi.


Bakırın ve gümüşün sadece birer maden değil, aynı zamanda kültür, zanaat ve miras olduğuna inanan Emir Ali Enç için bu bir iş değil, bir yaşam biçimi. Soy Türkiye’nin kurucusu Enç, bu yolculuğu şöyle anlatıyor: “2008’de diplomasi sınavlarına hazırlanırken elimdeki Osmanlı döneminden kalma bakır tencerelerle yemek yapıyordum. Uzun saplı bir bakır tava ararken Türkiye’de böyle bir ürün üretilmediğini gördüm. O an her şeyi bıraktım. Sınavları da, geleceğimi de; dedim ki: Ben bakırcı olacağım.”


Ve gerçekten de oldu. Suriye Halep’te çıraklıkla başlayan hikaye, 2010 yılında İstanbul’da Soy’un kurulmasıyla yepyeni bir sayfaya dönüştü. Bugün Soy, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en prestijli mutfaklarında tercih edilen bir marka. Üstelik ürünlerin her biri tek parça, kaynaksız, el yapımı ve seri numarasıyla takip edilen, veraset garantili ürünler.


Emir Ali Enç, “Ürünlerimiz nesilden nesile geçebilsin diye yapılıyor. Bakır ve gümüş, öyle dayanıklı ki; doğru teknikle işlendiğinde neredeyse ölümsüz. Biz buna ‘veraset garantisi’ diyoruz” ifadelerini kullanıyor.


Soy, bin ayar gümüşten ve 2.5 mm kalınlığında bakırdan ürettiği profesyonel pişirme gereçleriyle gastronominin farklı alanlarında yer alıyor.


HORECA sektöründe, restoranlar ve oteller için uzun ömürlü, yüksek performanslı tencere ve tavalar; tatlıcılık ve pastacılıkta çıplak kalaylı bakır kazanlar, bar ekipmanları, shaker’lar, tepsiler ve bardaklar ve Türk kahvesi… Özellikle kahve yarışmalarında Soy cezveleri standart haline gelmiş durumda.


Enç’e göre bu başarı, sadece gelenekten değil, işin mühendisliğine gösterilen özenden geliyor: “Bizde estetik kaygı sıfırdır. Her şey fonksiyon içindir. Estetik, fonksiyonu takip eder. Eğer estetik buluyorsanız, ne mutlu bana.”


Gerçekten de Soy’un ürünleri sadece güzel değil; teknik olarak da çok üstün. Çelikten 137 kat daha iletken bakırla, ısıyı geciktiren patentli Soytunç alaşımı birleşince, ortaya profesyonellerin vazgeçemediği ürünler çıkıyor.



Kraliyet saraylarından mega yatlara


Bugün Soy’un en üst düzey gümüş serisi, dünyanın dört farklı kraliyet sarayında aktif olarak kullanılıyor. Ayrıca bazı cumhurbaşkanlığı ve başbakanlık sarayları da Soy ürünlerini tercih ediyor.


Soy’un ürünleri artık sadece mutfakta değil; mimaride, yat mutfaklarında ve iç mekan tasarımında da yer buluyor. Enç’in ifadesiyle: “Türkiye mega yat üretiminde dünyanın liderlerinden biri. Gümüş ürünlerimiz bu alan için ideal. Aynı anda dayanıklı, değerli ve çok estetik.”


Bir zanaatkâr okulu gibi


Soy sadece ürün üretmiyor; aynı zamanda geleceğin zanaatkârlarını da yetiştiriyor. Bugüne kadar 3 çırak yetiştirdiklerini söyleyen Emir Ali Enç, mesleğe ilgi duyan gençlere sesleniyor: “Bakır işçiliği 8 ayrı uzmanlık alanı içerir. Talep var ama arz yok. Gençlerin bu alana yönelmesi gerek. Biz her çırakla ayrı ayrı ilgileniyoruz, çünkü bu meslekle bir aile geçindirmek mümkün.”



Türk mutfağına özel destek


Soy’un en dikkat çekici yanlarından biri ise Türk işletmelerine sunduğu özel destek. Emir Ali Enç açıkça belirtiyor: “Yurt dışında kimseye ücretsiz ürün vermiyoruz. Ama Türk işletmeleri için elimizden geleni yapıyoruz. Çünkü istiyoruz ki bu topraklarda bakır tekrar mutfaklara dönsün. Bize gelen herkese orta yol buluruz.”


Sürprizler yolda


2025 yılı dünya için zorlu geçse de, Soy Türkiye büyümeye devam ediyor. 110 ülkeye ihracat yapan marka, bu yıl içinde yeni bir dükkan açmayı planlıyor. Ayrıca mega yat sektöründe daha da büyümeyi, Türk piyasasında ise daha görünür olmayı hedefliyor.

Başa dön tuşu